ТҮРКІСТАН ОБЛЫСЫНДА МҰНАЙ ӨНІМДЕРІНІҢ ЗАҢСЫЗ ТАСЫМАЛЫНА ҚАРСЫ КҮРЕС КҮШЕЙТІЛДІ

Облыс аумағында жүргізілген рейдтік іс-шаралар барысында 2024 жылдың өзінде мұнай өнімдерін заңсыз тасымалдаудың 567 дерегі анықталып, 32 370 литр дизель отыны мен 6 008 литр бензин тәркіленді. Мемлекетке келтірілген шығынды өтеу мақсатында 46 миллион теңгеден астам айыппұл салынды. Бұл туралы Түркістан облысы бойынша Экономикалық тергеп тексеру департаментінің өкілі Аманбай Сабыр БАҚ өкілдерімен өткен брифингте мәлімдеді.

«Аталған жұмыстар Премьер-Министрдің Бірінші орынбасары Роман Склярдың тапсырмасы негізінде жүзеге асырылып отыр. Түркістан облысының әкімдігі жанынан құрылған арнайы жұмысшы топ көлеңкелі нарыққа тосқауыл қою мақсатында жүйелі түрде тексеру жүргізуде. Оның құрамына кәсіпкерлік және өнеркәсіп басқармасы, полиция департаменті, мемлекеттік кірістер департаменті, қаржы мониторингі агенттігі, көлік инспекциясы, табиғи монополияларды реттеу комитеті және жергілікті атқарушы органдар кіреді» – деп толықтырды Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігінің Түркістан облысы бойынша департаменті басшысының орынбасары Данабек Махатов.

Сонымен қатар, қазіргі таңда Түркістан облысында 380 жанармай құю бекеті және 9 мұнай базасы заңды негізде жұмыс істеп тұр. АИ-92, АИ-95 және дизель отыны еркін сатылуда және өңірде мұнай өнімдеріне тапшылық тіркелмегенін жеткізді Түркістан облысы кәсіпкерлік және өнеркәсіп басқармасы басшысының орынбасары

Тұтынушы тауарды қайтарғанда ақшасын қалай ала алады?

Дүкеннен тауар алған адам тұтынушы болып есептеледі. Ал тұтынушының өз құқықтары барын бірі білсе, бірі білмейді. Сондықтан тұтынушы өзіне ұнамай қалған немесе сапасы нашар тауарды, оған төлеген ақшасын қалай қайтара алатынына тоқталайық.

Тауарды қайтарған немесе айырбастаған уақытта ең маңызды екі нәрсе бар:

тауарлық немесе фискалды түбіртектің болуы;

тауарды сатып алған күннен бастап 14 күнде қайтару.

Егер тауарда ақау болмай, тұтынушыға оның түсі немесе функционалы ұнамаса, сатушы сатып алушыға тауарды айырбастап немесе ақшасын қайтарып беруге міндетті. Сондай-ақ айырбастайтын тауар болмаса, сатушы күнтізбелік он күнде айырбастап беруіне болады.

Ақшаны қайтару уақыты тауар құнын қалай төлегеніңізге байланысты. Қолма-қол ақшамен төлесеңіз, тауар ақшасы бірден кассада қайтарылады. Картамен төлеген жағдайда, қаражат белгілі бір уақыттан соң қайта картаңызға түседі. Осы орайда, ескеретін жайт – қайтаратын тауардың қолданылмаған болуы.

Бірақ қайтаруға жатпайтын тауарлар да болады. Олар: дәрі-дәрмектер, шұлық бұйымдары, іш киімдер, метражбен сатылатын тауарлар, өсімдіктер мен жануарлар, ұялы телефондар.

Есте сақтаңыз!

Әсіресе қымбат тауарды сатып алған уақытта өзіңізді тауармен бірге сол дүкенде суретке түсіргеніңіз жөн. Себебі дүкенде суретке түсуге тыйым салынбайды. Ал сіз сол сурет арқылы түбіртекті жоғалтқан немесе түбіртек берілмеген жағдайда дүкеннен тауар алғаныңызды дәлелдей аласыз.

Сақтық үшін сатып алған тауар түбіртегін, қаптамасын және құжатын кепілдік немесе пайдалану мерзімі аяқталғанша сақтаған абзал.

Егер тұтынушы ретінде құқығыңыз бұзылған жағдайда Түркістан қаласы, Жаңа қала шағын ауданы, 32-көше, 16-ғимарат, А-блок, 4-қабат, 427-бөлме, Түркістан облысы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне жүгіне аласыз.

САПАСЫЗ ТАУАРДЫ АЙЫРБАСТАУ НЕМЕСЕ ҚАЙТАРУ

Бүгінгі нарық заманында сапасыз тауарды қайтарып беру немесе ауыстырып алу мәселелері әлі де болса өзектілігін жоймаған. Күнделікті күйбең тіршілікте қарапайым тұтынушының құқығына нұқсан келтіретін жайттармен жиі кездесіп жатамыз. Сараң саудагерлер «Тұтынушылар құқығын қорғау туралы» заңды елеместен, себепсіз салдарға сүйеніп, тиісті ақшаны қайтаруға асықпайды. «Тауар қайтарылмайды немесе ауыстырылмайды» деген хабарламаларды кейбір сауда нүктелерінен көруге болады. Алайда, аңқау тұтынушы ақпараттың заңды күші жоқ екенін білмейді. Тауардың қай жерде, базарда, арзан немесе қымбат дүкенде сатылғанына қарамастан, тұтынушы құқығын қорғайтын арнайы заңның барын естен шығармаған жөн.

Қазақстан Республикасының «Тұтынушылар құқығын қорғау туралы» (әрі қарай – Заң) заңның  15-бабында  тұтынушылардың тиісті емес сападағы тауарды айырбастау немесе қайтарып беру құқықтары аталып көрсетілген. Қысқаша атап өтсек;

Тиісті емес сападағы тауар сатылған тұтынушы, егер сатушы (дайындаушы) оған тауардағы кемшіліктер жөнінде айтпаса, өз таңдауы бойынша:

1) сатып алу бағасын мөлшерлес кемітуді;

2) тауардың кемшіліктерін өтеусіз жоюды талап етуге құқылы;

Тиісті емес сападағы тауарды сатушы оның дайындаушысы болып табылмаған жағдайда, осы тармақтың 2), 4) және 5) тармақшаларында көрсетілген талаптар сатып алушының таңдауы бойынша сатушыға не дайындаушыға қойылуы мүмкін;

3) тауардағы кемшіліктерді жоюға жұмсаған өз шығыстарын өтеуді;

4) соған ұқсас маркалы (модельді, артикулді) тауарға ауыстыруды;

5) сатып алу бағасын тиісінше қайта есептей отырып, басқа маркалы (моделді, артикулді) сондай тауарға ауыстыруды;

6) шартты бұзуды және тауар үшін төленген ақшалай соманы қайтаруды талап етуге құқылы. Осы тармақтың бірінші бөлігінің 1)-6) тармақшаларында көрсетілген талапты таңдауына қарамастан, келтірілген залалды өтету құқығы тұтынушыға тиесілі болады.

Заңның осы бабы бойынша мысал келтіріп кетсек. 2024 жылдың 9 сәуір күні Кентау қаласындағы  авто бөлшектер базарынан қала тұрғыны 65000 теңге 2 дана аккумулятор алған, алайда ол аккумулятор жарамсыз болып шыққан. Заңның 15-бабын қолдана отырып, департаменттің көмегімен 11 сәуір күні тауарды қайтарып беріп, қаржысын қайтарып алды.

Сапасы сәйкес келмейтін тауарларды айырбастау «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» Заңның 30-бабына сәйкес жүзеге асырылады. Сатушы (дайындаушы) жарамдылық мерзімі өткен соң сатылған, техникалық регламенттерде, стандарттау жөніндегі құжаттарда белгіленген талаптарға сәйкес келмейтін, оның ішінде зияткерлік меншік құқықтары бұзыла отырып шығарылған тауарды оның пайдаланылғанына, тауарлық түрінің, тұтынушылық қасиеттерінің, пломбаларының, заттаңбаларының сақталуына-сақталмауына қарамастан, тауар сатып алынған күннен бастап күнтізбелік отыз күн ішінде ауыстыруды немесе сатып алынған тауар үшін ақшалай соманы тұтынушыға қайтара отырып, қайтаруды қамтамасыз етуге міндетті.

Тұтынушы тауардың кемшіліктерін тапқан және оны ауыстыру туралы талап қойған жағдайда, сатушы (дайындаушы) оны дереу ауыстыруға, ал сатушыға (дайындаушыға) тауардың сапасын қосымша тексеру (сараптама жасау) қажет болған кезде – тиісті талап қойылған кезден бастап күнтізбелік отыз күн ішінде ауыстыруға міндетті.

Егерде өз құқығыңыздың бұзылғанын байқасаңыз, дүкен сөрелерінде тауар бағасы жазылмаған фактілерді анықтасаңыз немесе әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарлары бағасының өсуі байқалса, я болмаса сапасыз қызмет алсаңыз Сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне сол кәсіпкерге қатысты арыз-шағым білдірсеңіз болады. Ол үшін «жедел желі» нөмірлеріне (+7771 322 8282, +7700 606 0071, +7775 224 5616, +7707 347 3876), сондай-ақ электронды және жазбаша өтініштерді департаменттің мекенжайына (Түркістан қаласы, Жаңа қала мөлтек ауданы, 32 көше, 16 ғимарат, А корпусы, 427 кабинет),  «Е-otinish» ақпараттық жүйесі арқылы жіберуге болады.

Сапасыз өнім немесе қызмет үшін ақшаны қалай қайтаруға болады

Әр адам априори тауарлар мен қызметтердің тұтынушысы болып табылады. Өмірінің ішінде ол көптеген сатып алулар жасайды, және көбінесе олардың бәрі әрдайым сәтті бола бермейді. Біреу сатушыға батыл барып, сапасыз өнімді сатып алған жағдайда бұзылған құқықтарды қалпына келтіруді талап етеді. Ал кейбіреулері жай араласпағанды жөн көреді, өйткені олар көбінесе өз құқықтарын білмейді.

Тауар-ақша қатынастары шеңберінде көптеген «ыңғайсыз» жағдайлар бар. Әдетте, дүкендер мен супермаркеттерде олар ақаулы тауарларды оңай ауыстырады немесе ақшасын қайтарады: жыртылған сүт қорабы, сапасыз немесе мерзімі өтіп кеткен өнімдер және т.б. Олар киім-кешектер немесе аяқ киімдер сіздің талғамыңыз бен стиліңізге сәйкес келмесе, ақшасын толық қайтарып береді. Мұндай жағдайда ең маңыздысы – сізде тауардық немесе фискалды түбіртек болу қажет және қайтаруды 14 күннен кешіктірмеу керек.

Қазақстандық заңнамаға сәйкес, азаматтар тауарларға ақшаны қайтаруға немесе өнім тиісті сапада болса да айырбастауға құқылы. Әдетте, бұл азық-түлік емес өнімдерде болады, егер сізге түсі, өлшемі немесе стилі сәйкес келмесе. Сонымен қатар, сатып алынған өнімді пайдалануға үлгермегеніңіз және сатып алу фактісі бойынша құжаттарды сақтағаныңыз маңызды болып табылады. Бұл ереже дәрі-дәрмектерге, шұлықтарға, іш киімдерге, метрлік тауарларға, өсімдіктер мен жануарларға, ұялы байланыс абоненттік құрылғыларына қолданылмайды.
Егер сатушыда (өндірушіде) сұраныс ұсынылған кезде ауыстыру үшін қажетті тауарлар болмаса, ауыстыру осындай талап туындаған күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде жүргізілуі керек.

Сараптаманың егжей-тегжейіне жеке тоқталған жөн. Қайтарылған тауарлардың сапасын қосымша тексерудің құнын сатушы төлейді. Егер тауарларға осындай сараптама жүргізу нәтижесінде тауарларда ақаулар жоқ екендігі немесе тұтынушыға тауарларды бергеннен кейін пайдаланудың, сақтаудың немесе үшінші тұлғалардың іс-әрекеттерінің немесе форс-мажорлық жағдайлардың белгіленген ережелерін бұзу салдарынан туындағаны анықталса, тұтынушы сатушыға сараптама жүргізу шығындарын, сондай-ақ оны өткізуге байланысты шығындарды,жүк тасымалдау шығындарын өтеуге міндетті.
Тұтынушы тауардың сапасын бақылауға және сараптамаға жеке өзі немесе өзінің өкілі арқылы қатысуға, сондай-ақ тауарларды өз есебінен сараптамадан өткізуге құқылы.

Өнімді немесе қосалқы бұйымды ауыстыру кезінде кепілдік мерзімі, егер ол келісімшартта өзгеше көзделмесе, оны тұтынушыға берген күннен бастап қайта есептеледі.
Бұзылған, ақаулы өнімді қайтару немесе айырбастау ережелері жеңілдікті немесе өнімді жөндеуге төлем төлеуді болжайды. Ерекшеліктері келесі болып табылады: ақаулары сатып алу кезінде жарияланған және тауарлар жеңілдікпен сатылған кезде немесе сатып алушының өзі пайдалану ережелерін бұзған жағдайларда.

Сатып алу туралы және сауда мекемесінде болу жайлы сурет түсірсеңіз жақсы болар еді. Есіңізде болсын, дүкендерде суретке түсіруге тыйым салынбайды. Егер чек жоғалып кетсе немесе берілмесе, бұл сізге үлкен көмек болады. Жоғалған чек, әрине, қайтару мен айырбастауда қиындық тудырады. Кейбір жағдайларда жарамдылық мерзімін дәлелдеу немесе кепілдік мерзімін дәл белгілеу маңызды болып табылады. Чек болмаған кезде мұны істеу өте қиын.
Сатып алушы жарамдылық мерзімі немесе кепілдігі әлі де жалғасатын өнім бұзылған жағдайда оның ақаулары туралы мәлімдеуге құқылы екенін білуіңіз керек. Сондықтан кепілдік талонын әрдайым сақтау қаншалықты маңызды екендігі түсінікті. Кепілдеме болмаған және шығарылған күні белгісіз жағдайларда қайтару сатып алынған күннен бастап екі жыл ішінде жүзеге асырылады. Ерекшеліктері сатушылармен жеке талқыланады және ол келісімдерде қарастырылған. Жарамдылық мерзімі аяқталғаннан кейін, екі жылдан аз уақыт өткен соң, тауарлар қайтарылуға жатады. Бірақ сіз өнімнің зақымдануы сатып алудан бұрын болғанын дәлелдеуіңіз керек.

Жоғарыда айтылғандарды қорытындылай келе, фискалды немесе тауарлық түбіртектің шешуші рөлі туралы, осы сауда нүктесінде сатып алу туралы фотосуретті жасау жайлы тағы бір рет еске салу ғана қалады. Сіздің құқығыңызды қорғау үшін кепілдеме немесе мерзім аяқталғанға дейін түбіртектерді және сатып алуға байланысты барлық құжаттарды сақтағаныңыз жөн. Сонда сіздің ісіңізді дәлелдеу және ақшаны қайтару немесе өнімді айырбастау оңай болады.

Егер сатушы ақшаны қайтарудан бас тартса, азаматтар тұтынушылардың құқықтарының бұзылғандығы туралы Түркістан облысы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменттің +7 771 322 8282, + 7 700 606 0071, + 7 775 224 5616 жедел желі телефондар арқылы хабарласуға болады. Сондай-ақ, электронды және жазбаша өтініштерді Департаменттің мекенжайына «e-Gov.kz», «е-otinish» ақпараттық жүйелері, «Қазпошта» АҚ арқылы немесе қолма-қол жолдауға болады.
Департамент қызметкерлері азаматтарды қабылдауды Түркістан облысы, Түркістан қаласы, Жаңа қала м/а, 32 көше, 16 ғимарат, корпус А 427 кабинет мекенжай бойынша жүргізеді.

Егер сіз сатушыға алданып қалсаңыз не істеу керек?

Қазіргі әлемде тұтынушылардың құқықтары барған сайын өзекті бола түсуде. Әрқайсымыз кем дегенде бір рет сатып алу үмітті ақтамаған немесе сатушы ашық немесе жасырын түрде жаңылыстыратын жағдайға тап болдық.
Егер сіз өнімнің тұтынушылық қасиетіне немесе сапасына қатысты алданып, өлшеп, өлшеп, есептеп, жаңылысқан болсаңыз, онда сізді алдаған адам ҚР ӘҚБтК-нің 190-бабының 1-бөлігі бойынша әкімшілік жауапкершілікке тартылуы мүмкін. жеке тұлғаларға – 10, шағын кәсіпкерлік субъектілеріне – 20, орта кәсіпкерлік субъектілеріне – 30, ірі кәсіпкерлік субъектілеріне 50 АЕК мөлшерінде айыппұл салу көзделген.
Мұндай істерді Қазақстан Республикасы ӘҚБтК-нің 685-бабының 1-бөлігіне сәйкес Қазақстан Республикасының ішкі істер органдары қарайды.
Өнімді сатып алу кезінде алданып қалмау үшін сізге сатып алынатын өнімнің (жұмыстың, қызметтің) сапасын, толықтығын, салмағын, көлемін, санын, мөлшерін тексеру ұсынылады, мүліктік тексерулер жүргізу немесе оның дұрыс және қауіпсіз екендігін көрсетуді талап ету ұсынылады. тауарды пайдалану, егер бұл тауардың сипатына байланысты алынып тасталмаса, «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 13-бабына сәйкес мұны жасауға толық құқығыңыз бар.

Түркістан облысында тұтынушыларға 107 млн-нан астам теңге қайтарылды

2024 жылы Түркістан облысының сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті тұтынушылардың құқықтарын қорғау бағытында маңызды жұмыстар атқарып, өз қызметінде айтарлықтай жетістіктерге қол жеткізді. Департаменттің 2024 жылғы жұмысы облыс тұрғындары үшін елеулі нәтижелерге алып келді. Бұл жылы тұтынушыларға 107 миллион теңгеден астам қаржы қайтарылып, сапасыз қызмет пен тауарлар үшін өтемақы төлеу мәселелері шешілді. Мұның бәрі — тұтынушылардың құқықтарын қорғауға бағытталған нақты және тиімді әрекеттердің нәтижесі.

Тұтынушыларға қайтарылған қаражат және атқарылған жұмыстар

2024 жылдың ішінде Түркістан облысының тұтынушыларына 107 миллион теңгеден астам қаржы қайтарылды. Бұл — қарапайым ғана қаржылық көмек емес, көптеген тұрғындардың құқығы мен әділеттілікті іздеуге деген ұмтылысы. Мәселен, бір тұтынушы 13 миллион теңгеге сатып алынған сапасыз пәтер үшін қаржысын қайтарып алды. Ал басқа бір азамат 6 миллион теңге тұратын сапасыз қызмет үшін өтемақы алды. Департамент сонымен қатар көптеген шағымдар мен өтініштерді қарап, әрбір тұтынушының мүддесін қорғау жолында нақты шаралар қабылдады.
2024 жылы департаментке жалпы 1624 өтініш келіп түсті. Оның 447-і жазбаша түрде, 570 өтініш жедел желі арқылы, ал 567 өтініш жеке қабылдауларда түскен. Бұл көрсеткіш департаменттің жұмысына тұрғындардың үлкен қызығушылық танытқанын және тұтынушылардың құқықтарының бұзылуына қарсы әрекет ету қажеттілігін айғақтайды.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау бойынша шаралар

Департамент тұтынушылардың құқықтарын қорғау аясында кәсіпкерлерге қатысты бірқатар шаралар қабылдады. Бұл шаралар тек заңбұзушылықтармен күресуді ғана емес, сонымен қатар тұтынушылардың құқығын қорғаудың тиімді жүйесін қалыптастыруды мақсат етті. Мысалы, «Сауда қызметін реттеу» туралы заңнаманы бұзған кәсіпкерлерге 1 164 736 теңге айыппұл салынды. Бұл құқықбұзушылықтар кәсіпкерлердің өз қызметтерін сапалы көрсетуіне әсер етті және нарықта әділ бәсекелестікті орнатуға ықпал етті.
Нәтижесінде, департаментке келіп түскен өтініштердің 92%-ы қанағаттандырылды. Бұл департаменттің жұмысының тиімділігін және тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселесінде үлкен жетістіктерге қол жеткізгенін көрсетеді.

Өтініштер мен шағымдар бойынша бағыттар

2024 жылы департаментке түскен өтініштердің негізгі бөлігін бөлшек сауда саласындағы мәселелер құрады. Түркістан облысының тұрғындарын сапасыз тауарлар мен қызметтер, сондай-ақ тауарды айырбастау немесе қайтару мәселелері алаңдатты. Тұтынушылар көбіне сапасыз жиһаз, тұрмыстық қызметтер мен пәтерлердің сапасына қатысты шағымдар білдірді.
Мысалы, бір тұтынушы 13 миллион теңгеге сатып алған сапасыз пәтердің ақшасын қайтаруды талап етсе, басқа тұтынушы 6 миллион теңге тұратын сапасыз қызмет үшін өтемақы сұрады. Мұндай жағдайлар халықтың құқықтарын қорғау қажеттілігін одан сайын күшейтті, және департамент өз міндетін абыроймен атқарды.

Әкімшілік іс-шаралар мен құқықбұзушылықтар

Өтініштер мен шағымдар негізінде 497 әкімшілік іс қозғалып, кәсіпкерлерге қатысты Әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттамалар жасалды. Бұл іс-шаралар арқылы кәсіпкерлерге айыппұлдар салынған және ескертулер берілген. Әкімшілік құқық бұзушылықтар нарықтағы заңбұзушылықтарды азайтуға ықпал етіп, тұтынушылардың құқықтарының қорғалуына оң әсерін тигізді.

Құқықтық сауаттылықты арттыру

Департамент халықтың құқықтық сауаттылығын арттыру бағытында да көптеген іс-шаралар өткізді. 2024 жылы 200-ден астам ақпараттық-түсіндіру іс-шаралары ұйымдастырылды, оның ішінде тікелей эфирлер, теледидардағы сөз сөйлеулер, дөңгелек үстелдер мен басқа да шаралар болды. Түркістан облысының тұрғындарына құқықтық көмек көрсету мақсатында әлеуметтік желілерде белсенділік артты. Instagram және Facebook парақшаларында 1600-ден астам ақпараттық және түсіндіру материалдары жарияланды, бұл халықтың құқықтық сауаттылығын арттыруға елеулі ықпал етті.

Департамент басшысының пікірі

“2024 жыл біздің департамент үшін өте маңызды кезең болды. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау жұмысы — бұл тек заңдық жауапкершілікті қана емес, қоғамның әлеуметтік әділеттілігін қамтамасыз етуге бағытталған үлкен міндет. Біз әрбір тұтынушының құқығын қорғауға тырыстық және олардың мәселелерін шешуге аянбай еңбек еттік. Бұл жұмыстың нәтижесінде 107 миллион теңге қайтарылды, және біз бұл көрсеткішті одан әрі арттыруға ниеттіміз. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау біз үшін тек кәсіби міндет емес, әрбір адамға әділеттілік пен қолдау көрсету жолындағы қасиетті миссия болып табылады. Алдағы уақытта да бұл бағыттағы жұмыстарымызды жалғастырып, тұтынушыларымыздың құқықтарын қорғау мен олардың құқықтық сауаттылығын арттыру мақсатында тиімді шаралар қабылдайтын боламыз”, — деді Кистауов Болатбек департамент басшысы.

Тұтынушыларға кеңестер мен ұсыныстар

Тұтынушылардың құқығын бұзудың алдын алу мақсатында департамент бірнеше маңызды кеңестер ұсынады:
• Тауар туралы ақпаратты мұқият зерделеу: оның кепілдік мерзімі мен жарамдылық мерзімін тексеру.
• Күмәнді интернет-ресурстардан тауар сатып алмау және сатушының байланыс деректерін тексеру.
• Өз құқықтарыңыздың бұзылғанын анықтаған жағдайда, фотосурет немесе бейнемазмұн арқылы дәлелдер жинақтау.

Бұл кеңестер тұтынушылардың өз құқықтарын қорғау үшін маңызды қадам болып табылады.

2024 жылы Түркістан облысы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті өз жұмысын жоғары деңгейде атқарып, облыс тұрғындарының құқықтарын қорғау мен олардың мәселелерін шешу бойынша айтарлықтай нәтижелерге қол жеткізді. Қазіргі уақытта тұтынушыларға құқықтық көмек көрсету жүйесі күннен-күнге жетіліп, азаматтардың құқықтарын қорғауда тиімді шаралар қабылдануда. Бұл жұмыстар алдағы уақытта да жалғасын тауып, тұрғындардың құқықтық сауаттылығын арттырып, әділеттілікті қамтамасыз етуде маңызды рөл атқарады.
Департаменттің ұстанған принциптері мен әдістері тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы ең тиімді тәжірибелердің бірі ретінде танылды және алдағы жылдары да бұл бағытта нәтижелі жұмыстар жүргізіледі.

Егер өз құқығыңыз бұзылса, дүкен сөрелерінде тауар бағалары көрсетілмегенін байқасаңыз, әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларының бағасы өскенін байқасаңыз немесе сапасыз қызмет алған жағдайда Сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне шағымдана аласыз. Бұл үшін келесі тәсілдермен арыз-шағым жіберуге болады:

1. «Жедел желі» нөмірлеріне хабарласу:
– +7771 322 8282
– +7700 606 0071
– +7775 224 5616
– +7707 347 3876
2. Электронды немесе жазбаша өтініштерді департаменттің мекенжайына жіберу:
Түркістан қаласы, Жаңа қала мөлтек ауданы, 32 көше, 16 ғимарат, А корпусы, 427 кабинет.
3. «Е-otinish» ақпараттық жүйесі арқылы өтініш қалдыру.

Тұтынушы құқығын білу маңызды

Бәріміз де түрлі тауарлар мен қызметтерді тұтынып жатамыз. Біз – сатып алушымыз, емделушіміз, жолаушымыз, оқырманбыз, демек тұтынушымыз. Әрбір адам сауатты, өркениетті тұтынушы болу, сондай-ақ тұтынушылық құқығы мен мүддесін қорғай алу үшін қажетті білімге ие болуы керек. Өкінішке қарай, тауарларды сатып алу мен қызметтерді пайдалану барысында сапасыз тауарларға немесе сатушы мен қызмет көрсетуші тарапынан болатын жауапсыздыққа ұрынып жататын кезіміз бар. Демек, бұл тұтынушы құқығы жиі бұзылады деген сөз. Ал бізде тұтынушы құқығы қалай қорғалып жүр? Өз құқығымызды білеміз бе?

Түркістан облысы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті тұрғындарға дер кезінде ақпарат беріп, оларды қаржылық сауаттандыра отырып, өз құқықтарын сақтауды үйретеді. Бұл бағытта департамент мамандары түрлі шаралар ұйымдастырып отырады. Жалпы халықтың тұтынушы ретінде өз құқықтарын білгені олардың өмір сүру салтына тікелей әсер етеді. Қазіргі кезде дүние жүзі мемлекеттерінің заңдары БҰҰ Бас Ассамблеясының Тұтынушылар құқығын қорғаудағы негізгі қағидаларын басшылыққа ала отырып, құқықтық сауаттылыққа шақырады. Мәселен, тауардың қауіпсіздігі, ақпарат құқығы, тауарды таңдау, өз мүддеңді жеткізе алу, негізгі қажеттілігіңді қанағаттандыра алу, шығынның орнын жабу сынды қағидаларды сақтау маңызды.

Ал біздің елімізде тұтынушылардың заң бойынша тауарларды иеленуге, яғни еркін шарт жасасуға, тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы ағарту және тұтынушының өз құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау мәселелері жиі айтылады. Кез келген тұрғын құқықтық сауаттылығын арттыруға, тауар туралы және сатушы жайлы ақпарат алуға құқылы. Сондай-ақ тұрғындардың қауіпсіз тауарды сатып алуы және оның тиісті сапасына қарауы маңызды. Бүгінде тұтынушы тиісті де, тиісті емес сападағы тауарды айырбастап алу немесе қайтарып беру, тұтынушылардың көрсетілген қызметінің кемшіліктері салдарынан өздерінің өміріне, денсаулығына және мүлкіне келтірілген залалды толық көлемде өтеп ала алады. Сондай-ақ, сатушыдан тауарды сатып алу фактісін растайтын құжатты немесе тауарды сату кезінде жасалған шартты алу құқығы қарастырылған. Бұдан бөлек ұтыс түрінде берілген тауардың сапасы бойынша ойындардың ұйымдастырушысына кінә қоюға, тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктерін құруға, моральдық зиянды өтеуде заң тұрғысынан қорғалған. Қазақстанда тұратын азамат Қазақстан Республикасының заңдарымен қорғалған және өз құқығын дәлелдей алады.

Егер тұтынушы ретінде құқығыңыз бұзылған жағдайда Түркістан қаласы, Жаңа қала шағынауданы, 32-көше, 16-ғимарат, А-блок, 4-қабат, 427-бөлме, Түркістан облысы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне жүгіне аласыз.

 

АРЫСТА АУСТРАЛИЯЛЫҚ ӘДІС БОЙЫНША 50 МЫҢ БАСҚА АРНАЛҒАН ІРІ ҚАРАНЫ БОРДАҚЫЛАУ АЛАҢЫ САЛЫНУДА

Нұралхан Көшеров жұмыс сапары барысында Арыс қаласына қарасты Қожатоғай ауылдық округінде салынып жатқан 50 мың басқа арналған ірі қара мал бордақылау алаңының даму бағытымен танысты. Аталған жоба инвесторлар есебінен жүргізілуде және Түркістан облысындағы аустралиялық әдіс бойынша жүзеге асып жатқан ең ірі кешендердің біріне айналмақ.
Нақтырақ айтсақ, Арыс қаласындағы «Turkestan Agro.kz» ЖШС базасында екі ірі кешен – жаңбырлатып суару әдісімен мал азығы дақылдардын өсіру мен ет бағытындағы мүйізді ірі қара өсірумен айналысатын шаруашылық-репродуктор құрылысы іске қосылады. Құрылыс, бордақылау және жаю схемасы аустралиялық тәсілмен жасалады.
Облыс әкімі Нұралхан Көшеров қала әкімі Қайсар Маңқараевпен бірге кешен жұмыстарымен танысты. Өңір басшысы мал бордақылау алаңының Арыстың экономикалық дамуына қосатын үлесін атап өтіп, бұл жоба облыстың ауыл шаруашылығын дамытуға зор септігін тигізетініне сенім білдірді.
Бүгінгі таңда серіктестік аумағында жұмыстар қызу жүріп жатыр. Жобаны іске асырудың бірінші кезеңінде бордақылау алаңына 15 мың бас, биыл тағы 10 мың бас, ал 2026-2027 жылдары 25 мың бас сатып алынады. Сондай-ақ серіктестік бордақылау алаңы маңынан 4 710 гектар алқапта суарудың жаңбырлату технологияларын қолдана отырып, малға арналған жемшөп дақылдарын өсіруді жолға қоюда. Ол үшін, әлемге әйгілі ауылшаруашылық техникасын шығарушы «John Deere» компаниясының өнімдерін сатып алуда.
Бұл қадам мал бордақылау алаңын қажетті азық көлемімен толық қамтамасыз етуге мүмкіндік береді. Бордақылау алаңында барлық жұмыс автоматты жүйеде жүзеге асырылады.
Жобаның жалпы құны 16,2 млрд теңгені құрайды, және де 100-ге жуық жаңа жұмыс орындары ашылмақ.

СУ РЕСУРСТАРЫ ЖӘНЕ ИРРИГАЦИЯ МИНИСТРІ ТҮРКІСТАН ОБЛЫСЫНДАҒЫ СУ ҚОЙМАЛАРЫНЫҢ ЖАҒДАЙЫМЕН ТАНЫСТЫ

Еліміздің Су ресурстары және ирригация министрі Нұржан Нұржігітов Түркістан облысына жұмыс сапары аясында өңірдегі су қоймаларының жағдайымен танысты. Министр Түркістан облысының әкімі Нұралхан Көшеровпен «Көксарай» су реттегіш нысанының техникалық жағдайы мен өзекті мәселелерін талқылады. Сондай-ақ су шаруашылығы жүйелері мен құрылыстарды салу және реконструкциялау бойынша жоспарланған жұмыстар таныстырылды.
«Көксарай» су реттегішінің жалпы жобалық су көлемі – 3,0 млрд.м3. КСР кешеніне кіретін нысандардың техникалық жай-күйінің беріктігі төмендеген. Қазіргі таңда ыза суының көп мөлшерде шығуына байланысты 1,5 млрд. текше метрден артық су жинау мүмкіндігі жоқ. Мәселені шешу мақсатында ҚР ЭТРМ Су ресурстары комитеті тапсырмасымен ЖСҚ әзірленді. Жобаны 3 кезеңмен жүзеге асыру жоспарлануда.
Түркістан облысында 16 су қоймасы бар. Онда жиналған су көлемі – 5148 млн. м3.
«Бәйдібек ата» су қоймасының құрылысы жүріп жатыр. Бөгеттің ұзындығы – 1,75 шақырым, биіктігі – 26 метр. Су қоймасы көктемгі тасқын суын жинап, суару маусымында «Бөген» су қоймасына қосымша су жіберетін болады. «Бәйдібек ата» су қоймасының негізгі су көзі – Бөген өзені. Гидрологиялық есептеулерге сәйкес, өзеннің орташа жылдық ағыны – 165 млн текше метрге дейін жетеді. Яғни, осы суды жинап алып, халықтың қажеттілігіне жарату өте маңызды.
Министрліктің Су ресурстарын басқару жүйесін дамытудың 2024-2030 жылдарға арналған тұжырымдамасына сәйкес Түркістан облысында «Бәйдібек ата» және «Боралдай» су қоймалары салынады. Екі нысан «Бөген» су қоймасына қосымша 113 млн текше метр су жеткізуге мүмкіндік береді. Осылайша Түркістан қаласы аумағында ағын су мәселесін шешу жоспарланған.
Облыста суармалы жер көлемін арттыру, су қоймалар мен каналдардың тиімділігін молайту, су үнемдеу технологияларын енгізу жұмыстары жалғасады.

ҚАЗАҚ-КОРЕЙ БІРЛЕСКЕН УНИВЕРСИТЕТІ ҒИМАРАТЫНЫҢ ҚҰРЫЛЫСЫ ЖАЛҒАСЫП ЖАТЫР

Түркістанда Қазақ-Корей бірлескен университеті ғимаратының құрылысы жалғасып жатыр. Бұл бастама Президент Қасым-Жомарт Кемелұлы Тоқаевтың білім сапасын арттыру үшін әлемдегі озық жоғары оқу орындарының филиалдарын елімізде ашу тапсырмасына орай қолға алынған.
Түркістан облысының әкімі Нұралхан Көшеров құрылыс барысын қадағалап, нысанның қазіргі жай-күйімен танысты. Жауапты басшылар мен мердігер компания басшысымен пікір алмасып, атқарылып жатқан жұмыстар туралы есептерін тыңдады.
– Ғимарат биыл аяқталып, оқу жылына толық дайын болуы тиіс. Ұйымдастыру, үйлестіру жұмыстарымен де біраз уақыт кетеді. Сондықтан құрылыс қарқынын төмендетпей, сапалы әрі жүйелі атқарыңыздар, – деген Нұралхан Көшеров 18 қабатты ғимаратты аралап көрді. Сапалы құрылыс материалдарын қолдануды тапсырды.
Бүгінде ғимараттың құрылысы қарқынды. Сыртын қаптау, терезелерін орнату жұмыстары жүруде. Нысан тамыз айында тапсырылады деп жоспарланған. Бірақ мамыр айына дейін аяқтап, тапсыру көзделіп отыр. Жұмысшылар саны да жеткілікті, құрылыс қарқынды.
Айта кетейік, былтыр жауапты министрлік және Түркістан облысы әкімдігі тарапынан Кореяның 70 жылдық тарихы бар Woosong университеті басшылығымен келіссөздер жргізілген болатын. Нәтижесінде Түркістанда аталған оқу ордасының филиалын ашу туралы келісімге қол қойылды. Бұл жоғары оқу орнында ІТ және өзге де техникалық мамандарды даярлау жоспарланып отыр. Өндіріске, ауыл шаруашылығын жаңаша бағытта дамытуға қажетті мамандарды даярлау да жоспарға енгізілген.